حتما شما نیز متوجه ساختمان‌ها و بناهایی شده‌اید که نمای آن‌ها پس از مدتی آن زیبایی و درخشانی خود را به دلیل آلودگی، گرد و غبار هایی که بر روی نما وجود دارد، از دست می‌دهند و این موضوع از جذابیت نمای بنا و زیبایی شهر کم می‌کند. اگر این آلودگی‌ها به مدت طولانی بر روی نما باقی بماند سبب تخریب و پوسیدگی نما می‌شود که در این صورت به جای یک شستشوی ساده باید به فکر تعمیر باشید! به نظر شما چه راهکاری برای تمیز کردن آلودگی‌های روی ساختمان مناسب است؟ آیا می‌دانستید امکان شستن نمای ساختمان‌ها وجود دارد؟ اما شستشوی نما چگونه انجام می‌شود؟ شستشوی نما دارای مراحل و نکات مهمی است که باید حین اجرا به آن‌ها توجه شود تا بدون ایجاد مشکل و یا آسیب به نمای ساختمان، نماشویی به اتمام برسد. برای آشنایی کامل با مراحل مهم نماشویی ساختمان تا انتهای این مقاله، همراه کارویس باشید.

نماشویی ساختمان چه مراحلی دارد؟

علی‌رغم تفکر اکثریت که شستشوی نمای ساختمان را کاری آسان شمرده و استفاده از هر ماده شوینده‌ای را برای انجام این کار ممکن می‌دانند؛ نماشویی یک کار تخصصی است که نیاز به کارشناس مجرب دارد. روش شستشوی هر ساختمان با توجه به نوع و جنس نما و نقاط ضعف و آسیب‌هایی که در نما وجود دارد، متفاوت بوده و باید از مواد شوینده مناسبی استفاده کرد تا از وارد شدن آسیب به نما جلوگیری شود. نماشویی ساختمان چه مراحلی دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا مراحل مهم نماشویی ساختمان را به صورت کامل یاد بگیرید.

انتخاب کارشناس مجرب

اولین مورد از مراحل مهم نماشویی ساختمان، انتخاب کارشناس مجرب و حرفه‌ای است تا بررسی های مربوط به میزان آلودگی روی نما، جنس و نوع نما، انتخاب روش مناسب نماشویی برای ساختمان مورد نظر، برآورد هزینه انجام شستشو و موارد دیگر را به خوبی انجام دهد. یک کارشناس کاربلد در این زمینه می‌تواند با توجه به اطلاعات و نقاط قوت و ضعفی که از نمای ساختمان به دست می‌آورد، راهکارهای خوبی را پیشنهاد داده و بهترین روش‌ها و شوینده‌ها را برای شستشوی آن انتخاب کند. این کار به شما این اطمینان را خواهد داد که شستشوی نمای ساختمان به بهترین شکل و کیفیت انجام شده و درخشندگی و زیبایی نما دوباره برخواهد گشت.

انتخاب روش شستشوی مناسب

یکی از مراحل مهم نماشویی ساختمان، انتخاب روش شستشوی مناسب است که در هر ساختمان با توجه به نوع و جنس متریالی که در نمای آن به کار رفته است متفاوت می باشد. برای مثال برای نماهایی که تماما شیشه‌ای هستند باید از روشی استفاده کرد که در حین شست‌وشو فشار کمی را به نما وارد کند تا سبب شکستگی یا ترک برداشتن شیشه نشود. بالعکس در نماهای مقاوم و سخت مانند سنگ طبیعی، بتن و کاشی، باید از روشی استفاده کرد که فشار زیادی به این نماها وارد شود تا آلودگی‌ها از سطح نما حذف شوند.

مناسب‌ترین ماده شوینده را انتخاب کنید

با توجه به نوع و جنس متریالی که در نما به کار رفته است و همچنین مقدار بودجه‌ای که برای شستشوی نما در نظر گرفته‌اید، باید مناسب‌ترین ماده شوینده را انتخاب کنید تا به بهترین شکل ممکن نمای ساختمان تمیز شده و کمترین آسیب را دیده باشد. اگر شوینده درست انتخاب شده باشد توانایی پاک کردن آلودگی‌ها، روغن، گرد و غبار و بسیاری موارد دیگر را از روی نما دارد و درخشندگی و تمیزی روز اول نمای ساختمان را به آن برمی‌گرداند. قبل از نماشویی، باید خاک و آلودگی را از نما حذف کرد و سپس شستشو را شروع کرد. اگر ماده‌ای که برای شستشو انتخاب می‌شود، با آن نما مناسب نباشد و یا از کیفیت کمتری برخوردار باشد ممکن است مشکلاتی مانند رنگ پریدگی، خوردگی و بسیاری موارد دیگر را در نما به وجود بیاورد که در این صورت نما احتیاج به تعمیر خواهد داشت.